RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er ons dec 11, 2019 6:21 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Grønskolling
Grønskolling

Geografisk sted: Blommenslyst Fyn
kim p skrev:
Håber du læser følgende som konstruktiv kritik, som kan hjælpe dig vider med dit projekt.

Har du prøvet at opsøge nogle klubber, og tjekke deres baner ud?
Jeg tænker på opbygningen af banen, hvad der er godt og skidt?

Tager man køre-podiet.
Så skal der gerne være over 2m fra dens kant, og til hvor banen er. Kan man køre lige nede foran køre-podiet, så når man står flere, kan man ikke se ud til begge sider for de andre køre. Dvs. meget dårlig blind vinkel.

Bander, der er det en dårlig ide med brænder, da de slår hårdt mod bilerne. Brædder og biler kan ikke holde.

Hop, det ser ud som om at de ikke er helt nede til jord/græs kanten. Det gør fronten banker imod opkørslen.

Tank område, hvis det er nitro biler der skal køre, så kan jeg ikke lige se hvordan de har adgang til at kunne køre ind og få tanket?

Jo - al konstruktiv kritik kan jeg bruge

Vi har kikket en del på den anden bane i Odense, og snakket med nogle af dem som kører der.
jeg har haft nogle kørere ude og køre og har arbejdet ud fra deres vejledninger
jeg har ikke villet bygget en "bane som alle andre"

mht til kørepodiet - så har deres ønske været den højde som det er nu - ca. 1,2 meter fra banen til "gulvet"
og det er lavet
Der skulle ikke være nogen blinde vinkler, uanset om man står i den ene eller anden ende af podiet

Banderne er skiftet flere gange nu, og nogen vil have dæk, nogen vil have brædder. det er et helt cirkus :P
det bliver ved brædder indtil videre, det har flest ønsket af dem der har været her.
men vi tager og købet noget af det elektriker afdækningsbånd og skruer på "farlige steder" i bløde buer
så bilerne er beskyttet

Hoppene er ikke helt færdige - i de næste dage graves kanten ned, så de er helt nede

Mht Nitro kører - så har der ikke været nogle af dem endnu
men når de kommer må de sige hvordan de ønsker det
så laver vi det som de gerne vil have det

men som sagt - jeg er ikke selv RC-kører
jeg laver det jeg får ønsker om. :P

så kik ud og prøv banen, og sig hvordan du ville have den skulle være
så ser vi på det

Hilsen Kims

Mesterkører
Mesterkører

Bræder eller dæk osv.. Man kan tydligt høre at det ikke er 1/8 klubber du har snakket med, for her ville der bestemt ikke være så ueninge.. Nærmest alle seriøse klubber i dk bruger drænrør og enkelte tov.. At snakke med largscale køre om hvordan man laver en 1/8 buggy bane er måske ikke den beste ide :)

http://www.rcmodels.dk
http://www.frcc.dk

RC freak
RC freak

Enig. Hvis det er klubben på Energivej du har snakket med, så er det i hvert fald forkert indgangsvinkel da alle deres medlemmer kører largescale på deres jordbane.
Nitrokørere er kræsne, specielt dem der kører konkurrence. De vil have drænrør (tov kan gå), græsfri og jævn bane med gode hop. Jævn = tromlet bane der ligner en onroadbane af jord når den er helt ny. Den nyeste trend er lerjord da det holder bedre og giver mere greb.

Kik rundt på nettet og få inspiration. Skive, Skanderborg, Frederikshavn osv. samt de sjællanske klubber er alle gode inspirationskilder til en god nitrobane. Det I har lavet nu er en largescale bane. Søg efter largescale kørere (fg-forum.dk), der har I en større chance for at få kørere til at bruge jeres bane.

Standarden på nitrobanerne i dag er meget høj og det kræver en hel del fra nye klubber. Hvis man ikke gør sin research godt nok, så kan man lige så godt lade vær.

Pt. kommer folk ikke til jeres bane fordi den er græsfyldt, ujævn (er det traktorspor jeg kan se på billedet på jeres hjemmeside?), køretårnet er ikke højt nok og der er ingen pit. Banen passer fint til largescale, men ikke nitro.

RC freak
RC freak

Geografisk sted: Sneslev (ved ringsted)
Som det nævnes flere gange. Så er det largescala offroad folk du/i har brug for, med opbygningen.
Går vi ud fra largescala, så vil jeg sige at i er nået rigtig langt, og det vil være en god largescala bane som den ser ud nu.

Det med køre podie, jeg snakker ikke om højden. Men længden fra bane sporet, og hen til køre podiet. Der skal mindst være 2meter.
For står man helt op til hvor bane sporet er. Så når man står flere og køre, vil man ikke kunne se hjørnerne i begge sider.
Vi har prøvet det rigtig mange gange, og det har altid skabt problem når man er 3-5 stk og mere. Og har faktisk gjort at en sjov bane bliver droppet på grund af man ikke kan se sin bil. Og man derfor køre galt og smadre den. Og det har man ikke lyst til.

Men ellers er det godt arbejde til largescala offroad (benzin) bane.

Juniorkører
Juniorkører

Geografisk sted: odense
Jeg kan ikke finde billederne af banen på jeres hjemmeside

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]