RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er søn dec 16, 2018 8:54 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Grønskolling
Grønskolling

Her for kort tid siden besluttede jeg at forfølge en gammel hengemt interesse - RC biler. Fra en tidligere kollega havde jeg fået anbefalet modellbau-friedel.

Efter lidt hands-on erfaring (læs min historie herunder), virker de som et firma der har meget lidt styr på deres ordersystem, og som slet, slet, slet ikke har styr på hvordan nethandel bør foregå nu om dage.

Jeg bestilte et af de billigeste TT-01 kits over nettet. Jeg har handlet en hel del på nettet, og har aldrig oplevet ikke at få en bekraftigelse på min order per email, men her fik jeg ingenting - heller ikke efter et par dage.

Jeg grep knoglen, og ringede til butikken. Efter lidt tid (lidt svært at finde min order da jeg ikke havde noget ordernummer) fandt de ud af den bil jeg havde bestilt ikke var på lager, og sagde at det nok var derfor jeg ikke havde modtaget en email.

Ok så. Jeg forhørte mig lige hurtigt på lagerstatus for nogle andre modeller mens jeg havde en person i røret, og gik derefter ind og bestilte en af de modeller. Men ak, stadig ingen orderbekraftigelse.

2 dage efter dag ringer modell bau friedel til mig for at fortælle mig at den første(!) bil jeg havde bestilt ikke er på lager. Ok, men det har vi ligesom afklaret for 2 dage siden! Om den anden bil er på vej? Jo, det skulle den vist være. Godt nok.

Der går så 2 dage, en weekend og yderligere 2 dage. Jeg er ved at blive utålmodig. Da jeg checker min netbank, ser jeg at de har trukket pengene - 2 gange!!. Arghh!! Jeg ringer igen! Denne gang får jeg ligepludselig fat i en som ikke kan særligt meget engelsk (og jeg kan ikke nok tyske skældsord til at forklare ham hvad problemet er). Han siger jeg skal ringe til Stefan Friedel. Jeg prøver at ringe 5-6 gange men hans telefon er hele tiden optaget. Jeg ringer tilbage til den første persom, og beder ham om at Stefan skal ringe mig op - ingenting sker.

Iøvrigt stod bilen ude foran min dør da jeg kom hjem samme dag. På den ene side er det meget godt at men ikke skal ned på et posthus og hente den, men på den anden side ville det være et rod, hvis den var blevet snuppet af en eller anden der var kommet forbi vores opgang. Det skal siges at de bruger DPD til transport.

Jeg skal prøve at få fat i krapsen på dem igen i dag, men selvom jeg får mine penge igen, bliver det nok den sidste gang jeg bestiller fra Modellbau-Friedel.

Titel:
RC freak
RC freak

Geografisk sted: Sneslev (ved ringsted)
Kan så sige at DPD ikke må sætte pakken uden kvittering, med mindre der er sat en label på hvor der ståpr "green label"

Dette ved jeg da jeg selv har kørt for DPD for et par måneder siden.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]