RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er ons sep 18, 2019 12:13 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
RC freak
RC freak

Geografisk sted: Sneslev (ved ringsted)
Jeg søger erfaringen med hvilke 8 x 16 x 5 mm hjul lejer til 1:8 nitro offroad der er gode.
Det sidste år er der jo kommet rigtig mange forskellige. Men hvilke skal man gå efter?
Og er Ceramic hjul lejer gode?

Og også gerne sted/link til hvor de kan købes - Vil helst gerne at det er i Danmark.

Seniorkører
Seniorkører

Geografisk sted: Greve
Vi er igang med en test lige nu hvor vi har sat keramiske lejer i en hel MP9 - ALLE lejer er udskiftet til keramiske. Jeg synes ikke lige frem at den kører bedre rundt end normale lejer - men bestemt heller ikke dårligere. Men nu har jeg ikke lige frem haft problemer med at få hjullejerne i min Mugen til at holde. Det kan godt være de holder bedre hvis man har problemer med at få sine hjullejer til at holde.

Keramiske koblingslejer kan køre flere liter end normale lejer, og bagefter kan de typisk renoveres og bruges igen. Men man får den samme levetid ud af Mugen koblingslejer.

RC freak
RC freak
Brugeravatar

Geografisk sted: Odder, Østjylland
Jeg har haft nogle Boca keramiske lejer til test i min truggy. Ud fra det jeg har set er der steder de er klart en fordel, og andre steder de er for dyre i forhold til hvor længe de holder.

Hjul lejer: Her var der en bedre levetid, men ikke så markant at den meget højere pris kunne retfærdiggøres.

Alle andre steder på bilen, især differ holder de en markant bedre levetid end std. lejer.

Jeg har også nogle koblings lejer til test i min buggy, og de har pt. holdt 4 liter uden problemer.

Site Admin
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: CPH, DK
Jeg har længe kørt med Revolution lejer fra Avid RC (http://www.avidrc.com/product/8/metric- ... rings.html) og det er uden tvivl de mest holdbare metallejer jeg har kørt med. De er tilmed billige ($1/stk).
Man skal selvfølgelig regne med porto oveni, og told hvis man er så heldig at de fanger pakken ude i Kastrup.
De laver også keramiske lejer (til $5/stk), men jeg tvivler på at de vil holde 5 gange så lang tid som hjullejer på hverken buggy eller truggy. Jeg bestiller nogle med hjem næste gang jeg skal have lejer og bruger dem som lejer ved differne. Men som hjullejer er de bare for dyre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]