RCfreaks.dk

Et bilforum for dansktalende RC freaks
Dato og tid er tors dec 12, 2019 4:45 pm

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Grønskolling
Grønskolling

Hej med jer Freaks:)

Jeg mangler lidt hjælp/rådgivning til følgende:

Jeg står for, at skulle købe en eller to el-fjernstyrede biler til mig selv og min søn på snart 8 år.
Bilerne skal kunne bruges i haven, på grusbaner (terren) samt i sportshaller og lign. Vi er facineret af de modeller, som er lidt trucks-agtige. Vi har gigget en del på "gravedigger" monster jam fra Traxxas, Revo og Summit.

Mine tanker går på følgende:

- Hvad vi skal vælge af størrelse: 1:16 eller 1:10
(min søn mente ummidelbart, at 1:10 måske var lidt for store...?)
- Vil en lille monstr jam (1:16) give problemer, i forhold til at den er baghjulstrukket, og således nemt vil dreje "bagover" eller vælte. Vil den være lige så god udendørs som den store model 1:10 (de koster jo næsten det samme)
- Revo kan fåes til næsten samme pris og så med børstefri motor.... men Revoen har jo ikke helt det samme design, og ummit er fed, og fåes med børste fri motor og træk på alle fire hjul... dog er den ikke så fed i den billige udgave 1:16 som i den meget dyre 1:10 model?

Nogen som har erfarringer med "Gravedigger" Monster Jam (stor/lille model)?

HJÆLP mig med at beslutte:)

mvh. Anders

RC freak
RC freak

Tag en 1:10, de er langt federe at køre med.

En MT vil i enhver forstand være en væltepeter, til gengæld kan de komme rundt overalt. En brushless Revo går man ikke galt i byen med da den er gennemprøvet og kan holde til lidt at hvert. Den er i hvert fald mange gange bedre end en billig Kina-øse.

Grønskolling
Grønskolling

Tak for dit råd;)

Hvad er en MT? (som du nævner...)

MVH. Anders

P.S. Jeg modtager gerne flere råd - også fra andre... Hold jer ikke tilbage:)

RC freak
RC freak

MT - Monster Truck. Jeg er bare for doven til at skrive det hele...

Nybegynder
Nybegynder

Geografisk sted: Færøerne
Hey

Ja ville købe en 1 10 bil men summit er genial, jeg har en selv, men jeg har en t maxx nitro som også er genial, dog vil jeg sige er det til en begynder er det el du skal købe feks en e maxx( fordel er vandtæt om du ikke køber en brushless), vil du have fart så er hpi flux savage nokk en godt bil, ved det ikke selv da jeg ikke har en. Om du er til masser af fart til en billig penge er e revo 1/16 eet godt bud, dog skal du have battarier og evt lipo lader, mener at niamh battari koster omkring 200 kr, en ladeer til disse koster omkring 200 - 500 kr mens lipo koster ja alt fra 150 - 300 mens laderen koster omkring 500 og op, denne er geneial, men er mest til asfalt og lidt græs er ikke til hard core off road som en 1/10 bil er

Det er nemt at sige, men tænk på hvad skal den bruges til
Bashing
Offroad
Onroad
Suni

Grønskolling
Grønskolling

Tak, tak, fordi I gider at ofre lidt skriveri...

Jeg tænker, at jeg skal forstå det således, at de fleste folk helt klart vil anbefale en 1:10 model, hvis den er til off road.... ?
Vil en 1:10 bil som "Gravedigger" (som er baghjulstrukket) også have nemmere ved at holde dækkene på jorden frem for 1:16 versionen af samme model?

Anders:)

Nybegynder
Nybegynder

Hej

Ja køb en /10 model, jeg må indrømme at jeg kender ikke så meget til "gravedigger" , jeg er selv lidt en traxxas fan så jeg er nokk inhabil. Men jeg ville helt sikkert købe en stor model, batarrierne er som regel større og derfor er der mere køretid for pengene, men om du køber en traxxas med nimh battarer så vil jeg anbefale at di køber nogle ekstra batarier. Det med om den wheeler meget er en del af det sjove tror jeg, kender ikke til denne bil

Suni

Grønskolling
Grønskolling

Her er link - det er Traxxas produkt...:) Fåes som sagt i både 1:10 som her... og i 1:16 (samme pris)

http://traxxas.com/products/models/elec ... ravedigger

Anders

Nybegynder
Nybegynder

Hey

Hjemme siden kender jeg godt, men om 1/10 har nemmere at holde hjulene på jorden ved jeg ikke. Dog grunden ril at jeg mener at du skal købe en 1/10 er at 1/16 bilerne er for små, det har jeg selv lært af min kort kariere som rc kører, min første bil var en e revo 1/16, jeg elsker bilen men efter at jeg havde købe uhyggeligt mange reservedele har det nok kostet mig det samme som en e revo 1/10.

1/10 modellen som min forhandler siger er altså stærkere end 1/16 modellerne og reservedelene har næsten samme pris
Suni

Grønskolling
Grønskolling

Ok... Vigtig pointe..
Vil det sige, at du også har en Summit 1:10 (den synes jeg faktisk er temmelig fed i denne udgave - karossen og hele udtrykket er federe end på 1:16 udgaven af Summit)

Nybegynder
Nybegynder

Hej

Ja jeg købte en summit for en måned siden har dog ikke kørt særligt meget, men det jeg har prøvet er mega godt, især at den kan bruges til lidt bashing og crawling, som andre før mig har sagt det er ikke en ægte crawler men er meget glad for den, den har lys giver lidt blære effekt og kan bruges om aftenen perfekt til vinteren

Der er andre end mig der har erfaring med summit som nok kan give dig mere konstruktiv respons, men mener selv at den kan anbefales, den er jo vandtæt.

Suni

Nybegynder
Nybegynder

Bare lidt nysgerrighed har fået besluttet hvad i vil købe

Suni

Grønskolling
Grønskolling

Hej:)

Jeg klager bestemt ikke over den hjælp jeg har fået her, tvært imod - mange tak... Jeg er dog stadig lidt i tvivl:)
Har set en del reklamefilm/anmeldelser fra You Tube.... Her bliver man ikke nædvendig klogere...De roser jo dem begge to (Gravedigger 1:10 og 1:16)

Der nævnes bl.a. at model 1:16 har mulighed for at blive opgraderet til træk på alle fire hjul... det har 1:10 ikke... men her tænker jeg, at bilen så bliver dyrere end man kan få en Summit 1:16 firehjuls for...
Det hele hænger nok sammen med, at min søn i første omgang tænker, at 1:10 virker enorm stor ifht. det han ellers har set (i BR mv.) Men, ingen af dem vil være fede at køre med indenfor (i stuen:)), så størrelse udendørs kan vel ikke blive for stor - tænker jeg?

Nybegynder
Nybegynder

Det kan du have ret i, men en summit 1/16 vil være alt for voldsomt i stuen med mindre den er meget stor, måske en mindre bil noget fra morfars.dk har kan bruges indendørs.

Men til indendørsbrug er summit 1/16 bedre end 1/10 men 1/10er bedre udendørs, men som sagt for hvis der skal køres udenfor er 1/16 for lille, medmindre det er en plænen der er vælholdt eller park.

Kørte uden for idag med min summit 1/10 og min e revo 1/16 og var meget glad for summits frihøjde, men mener at summits 1/16 frihøjde er mere end den på e revo 1/16, de blev kørt i græs på de var meget højt måske 10 cm højt og der kunne e revo ikke være med

Hvis du tænker på at købe en 1/16 så ville jeg købe en med vxl motor ltså en brushless der er mere fart i og de kan køre med lipo
Suni

Senest rettet af Sypsp lør dec 01, 2012 11:10 pm, rettet i alt 1 gang.

Grønskolling
Grønskolling

Hej Suni:)
Har også set film om Summit 1:10 - total fed...:) Dog ville den type være farmand her, som skulle eje den :D - min søn er vist lidt for lille til sådan en dyr gave...
I begyndelsen ønskede han sig også bare en fjernstyret fra BR, men jeg synes det ville være øv med noget billigt "bras" som kunne gå i stykker... Jeg tænker helt klart at bilen skal kunne bruge udenfor - og så kan man vel godt vænne sig til at bilerne er lidt større end man har set dem før... det med frihøjden giver god mening - tror at det bliver en 1:10 MT Gravedigger :)

Anders

Nybegynder
Nybegynder

Hey anders

Uanset hvad god fornøjelse med rc bilen, husk battarier og oplader.

Suni

Grønskolling
Grønskolling

Hey:)

Tak for det, og for snakken;)

Nybegynder
Nybegynder

Hej

Forhåbentlig får du købt en bil til dig selv også, idet at det er sjovest at køre sammen med nogen og rc tid med sønnen er nok ikke det værste

Suni

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]